/*delete ----------------------------------------------- */ /*delete ----------------------------------------------- */

Latest News

Wednesday 17 September 2014

Lihat Proses Mengusir Mayat Orang Miskin Dari Kuburan Di Guatemala


BANDAR RAYA GUATEMALA - Sebilangan mayat dari sebuah tanah perkuburan swasta di Bandaraya Guatemala di sini telah dikeluarkan dari kubur masing-masing selepas tempoh pajakan yang ditetapkan ke atas tapak persemadian mayat-mayat itu tamat tempoh, lapor portal MailOnline semalam.
Burung bangkai mencari makan di Pemakaman Umum, Guatemala, 25 Maret 2013. Tiap sisa-sisa mayat yang belum diklaim akan dikemas ke dalam kantong plastik, diberi label dan disimpan dalam kuburan massal. 
Kubur-kubur itu dipecahkan oleh pekerja tanah perkuburan dengan menggunakan penukul sebelum mayat-mayat itu yang telah reput dan sebilangan menjadi seperti mumia dibawa keluar dan dimasukkan ke dalam plastik serta dilabelkan.

Penjaga kuburan memecahkan dinding makam saat penggalian di Pemakaman Umum
Kebanyakan mayat-mayat yang 'diusir' itu terdiri daripada keluarga miskin yang tidak mampu menyediakan kubur untuk ahli keluarga mereka dan terpaksa menyewa tapak perkuburan buat sementara waktu.
Penjaga kuburan memegang tengkorak saat evakuasi penggalian makam di Pemakaman Umum, Guatemala, 24 Mei 2013. Selain bentuknya yang tersusun vertikal, pemakaman ini juga tidak mengubur mayat ke tanah melainkan ke dalam ruang yang berbentuk persegi.

Penjaga kuburan merangkak di dalam ruang bawah tanah saat evakuasi penggalian mayat di Pemakaman Umum, Guatemala, 29 Januari 2014.
Apabila tempoh pajakan tamat dan waris gagal membuat bayaran pajakan semula, mayat-mayat itu akan dibawa keluar untuk digantikan dengan mayat baharu.
Penjaga makam gunakan forklift membawa mayat di pemakaman Verbena, Guatemala,
"Suasana di perkuburan itu sangat menakutkan, namun ia tetap kelihatan menarik apabila melihat ada keluarga kepada si mati datang menuntut anggota keluarga mereka," kata Jorge Dan Lopez yang telah merakamkan gambar aktiviti menggali kubur-kubur itu.
Mayat-mayat yang tidak dituntut pula akan dikebumikan di tanah perkuburan lain secara beramai-ramai.

no image
  • Title : Lihat Proses Mengusir Mayat Orang Miskin Dari Kuburan Di Guatemala
  • Posted by :
  • Date : 05:54
  • Labels :
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 comments:

Post a Comment

Top